(team-) & coaching & (on-the-job)

Coaching doe ik op verschillende manieren:

-         aan de hand van een serie gesprekken; daarbij zet ik in op kernreflectie waarbij bijvoorbeeld overtuigingen, identiteit en ambitie aan de orde komen;

-         via coaching on the job ben ik aanwezig op de werkvloer/bij de vergadering/bij het te voeren gesprek. Mogelijk intervenieer ik ter plekke – reflectie is er altijd;

-         teamcoaching: ik volg een teamsessie; intervenieer met enige regelmaat middels een time-out en direct na afloop is er reflectie met het gehele team.

training op verschillende thema’s: leiderschap, maar ook didactiek of pedagogische aanpak

Als professional kom je met regelmaat in de positie dat je mensen wilt aansturen en inspireren.

Als je dit natuurlijke talent graag verder wilt ontwikkelen en nog beter benutten, denk dan eens aan een training persoonlijk en inhoudelijk leiderschap. Deze training kan voor een school worden georganiseerd met bijvoorbeeld (een deel van) het managementteam, maar ook met sectieleiders; of bovenschools met verschillende scholen uit één bestuur.

Heb je behoefte aan ‘je sterker voelen voor de klas’, dan kun je denken aan didaktiektraining of oefenen met je pedagogische aanpak.

Dit doe ik op aanvraag met individuele docenten of met kleine groepen docenten uit één school.

advies: van strategie tot innovatieve constructie

Adviseren aan de hand van een concrete vraag is uiteraard mogelijk en ook samen construeren als het bijvoorbeeld gaat om strategisch beleid, of een nieuw te ontwikkelen concept voor onderwijs en leren.

Daarbij is altijd aandacht voor de cultuur in een school, waarbij de onderstroom in beeld komt – en leiderschap (en niet alleen bij de leidinggevenden).


Door lange ervaring in het voortgezet onderwijs weet ik veel van innovatieve concepten; door de goede vragen te stellen op het goede moment kan ik helpen om nieuwe wegen in te slaan.

Share by: